veštec # jozef blahosej

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Sedím na konári a je my dobre.

Naša dovolenka

Sedím na konári a je mi dobre...
Kto by z nás nepoznal túto humorne ladenú vetu.
Táto parafráza spokojného života mi napadla po poslednej dovolenke na rodinnej haciende ...
Klasika, utekajúc z práce, rýchlo sa dobaliť , nanosiť veci do auta a vyrážame. A že kto to? Ja a moje lepšie Ja . Poklad, svätica a čertík v jednom balení. Proste Janka.
Cesta mala byť pokoj, krása, ale ako sa hovorí človek mieni a žena mení . Ach jaj , keď šoférujete a Vaše zlatíčko zrovna musí preberať ... Najradšej by človek

vystúpil a išiel popri aute ,až na miesto určenia . No to sa nedalo. Bo ja som šofér a môj poklad nešófér. V aute začal vzduch naberať nebezpečnú hustotu a

napätie. A čo čert nechcel , aj nejaký ten blesk prebehol. Našťastie búrka bola krátka a potom nastala tá krajšia časť , udobrovanie... Šak to poznáte ..Ako áno ako nie ale ani

sme nezbadali ako nám cesta ubehla. Plný očakávania zdolám posledné metre závodným tempom a .. Vítajú nás trávy vyššie ako moja maličkosť . V okamihu

strácam dobrú náladu a zmocňuje sa ma panika , hrôza . No nič hovorím si , mám pár dní voľna ,dobrú kosačku , šak to nejak zvládnem.. No pohľad môjho

druhého Ja hovoril za všetky slová. Preboha kde že sme to skončili ?
Je večer a už sa s tým nebudem trápiť. Nechám to na ráno.Začíname urýchlene nosiť veci z auta a vybaľovať. A v tom ako posol jobových správ sa objaví moje

lepšie Ja a že záchod neodteká.. Po nádherne, číro slovenskom slovnom vyjadrení a pre istotu ešte raz zdupľoval , som nahodil montérky . Nepríjemnú situáciu som odstraňoval v polohe ležiaceho strelca,

kopajúceho blbca a nadavajúceho chlapa. Neoddeliteľnou mojej práce bola spolupráca s mojím lepším Ja. Podarilo sa nám to dať do prevádzkového stavu. Nasledoval úsek prechodu cez umývaciu a deratizačnú linku.

Prvá fáza začala priamo vonku pod kohútikom s nádherne studenou vodou..Nasledovala fáza opakovania vo vnútri , pod odborným dohľadom môjho lepšieho

Ja. Keďže som výstupnou čuchovou kontrolou prešiel až na druhý pokus , vybaľovanie a ostatné činnosti sme nechali na ráno.
Ráno ma navštívilo nezvyčajne rýchlo. Budíček o piatej ráno my zabezpečil miestny štebotajúci, či skôr škriekajúci vtáči hyd. Po úkonoch ranného charakteru ,

skôr než my zovrela voda na ranné kafé som v polospánku vymenil plynovú bombu . Akurát včas , práve vrela voda v konvici na kávu. Dal som kávu vonku na múrik a poďho

vyťahovať kosačku. Neodolal som a po zbežnej kontrole, som potiahol za štartovaciu šnúru.... Do ranného škreku vtákov , zhruba pred pol šiestou ráno sa rozľahli tóny

burácajúcej , smradľavej kosačky. Božský to zvuk pre moje uši. Týmto činom som iste spôsobil veľkú radosť spiacim susedov ale najmä môjmu zlatíčku pokojne

spiacemu v chate. Nejasne som zachytil ich úprimné ranné pozdravy ,že ktorý to k.... zas nemôže spať. Následne sa v dverách zjavilo moje rozospaté najkrajšie lepšie Já a to

v celej svojej naturálnej kráse.. Jej krásne hnedé oči metali blesky,že som mal strach aby nimi niečo nezapálila. Proste radosť ,pohoda a ....
Uchlipnúc si horúcej kávy, som jej zaprial pekné ránko a naštartoval kosačku . Nasledovali hodiny galejí . S vypätím všetkých síl a za stále narastajúcej teploty,

pomaly som zdolával tú džungľu tráv. Teplota stúpala do červených čísel a nepomáhalo ani dodatočné kýblove chladenie.. Čože je to kýblové chladenie ? To napustíte plný kýbel studenej

vody a obrátite ho hore dnom nad svojou hlavou . Pre istý efekt opakovať aspoň 2x. Čím studenšia voda a tepleší vzduch, tým väčší efekt.
Úderom jedenástej hodiny, chladenie začalo zlyhávať a presunuli sme sa pod strechu do tieňa chatky. Ja lapajúc po vzduchu ako ryba na suchu a moja láska že

konečne je príjemne teplo. Tak potom rozumej ženám ..
Po vynútenej sieste a mojom schrupnutí , pri ktorom si moje lepšie Ja nemohlo nejak oddýchnuť , sme spolu absolvovali návštevu známeho miestneho

kúpaliska. Tu nastal neustály presun medzi studeným bazénom , posedením na kávu , pivko, či vystatím si rady na výborný langoš. Dokonca dva krát som sa

nechal nahovoriť na teplý liečivý bazén. Ja navyše som absolvoval dva šokové vstupy do veľkého studeného bazéna ( teplota vzduchu 35 °C , teplota vody 22 °C )

Proste parádne sme si užili. Večerný presun na chatku sa podobal skôr fučaniu, stenaniu prehriatej starej lokomotívy , ale nakoniec sme sa dostali domov.
Večer síce duša chcela užiť si krásneho romantického večera ale telo zradilo.. Než by povedal švec, chatkou sa ozývali zvláštne neidentifikovateľné zvuky a .. Moja láska bezmocne do mňa strkala a strkala , no ja už som si užíval polohy ležiaceho , chrápajúceho , nemožného strelca....

Deň druhý

Najprv si skontrolujem kde presne som minule skončil a potom .. Hurá je tu zas moja múza čo ma kope do zadku ako splašený kôň.

Síce večer bol fajn ale ráááno. Podobalo sa skôr preflámovanej noci ako pokojnému spánku. Ráno ma zastihlo dosť neskoro v polohe ležiaceho strelca. No nič nedá sa svietiť , po raňajkách ma moje lepšie Já vyšuplo z chatky , že pokračovanie na mňa čaká vonku... No a ona aby reč nestála , miesto rekraácie ako správna slovenka poďho robiť tie zbytočné ženské veci ako umývanie okien (nepochopiac mužský náhľad že za týžden budú ako predtým ) , vysavanie pavučín a prachu ( večer boli miláčkovia späť)... a ešte milóón iných dôležitých maličkostí. Síce my srdce trhalo keď som sa na ňu chvíľu díval ale chytil som sa svojho dielu a kúsok po kúsku som znova ukrajoval z nekonečnej húštiny. Navyše pribudlo hrabanie a nosenie včera pokosenej trávy na kompostovisko. Tentokrát obed bol akosi skôr a aj kýblove chladenie fungovalo lepšie.

Nasledoval zaužívaný stereotip obedňajšej siesty . Nedalo sa , bolo mizerných 35 °C v tieni a kto že by v takej zime dokázal pracovať.. Moja láska áno , konečne sa vyhrievala na slniečku , že je akurát...

Neskôr poobede prišli dlho očakávaný naši priatelia. Priatelova hlavná veliteľka Evka zapriahla aj svoje druhé väčšie Já, Jara do práce . Jaro ale bol prezieravý a doniesol si svoj profi krovinorez. To len potom odsýpala práca . Do večera sme zlikvidovali celý prales tráv a za výdatnej pomoci sme aj ponosili pokosené trávy do kompostoviska.

Večer potom prebehol v plnej réžií našich krásnych polovičiek...

Nasledovala nedela, tá prebehla ako sa patrí. Doobeda varenie , grilovanie a poobede kúpanie a užívanie si..

Takže tak si užíva Slovák na rodinnej haciende a teší sa na nasledujúci pokojný víkend keď príde zas do svojho vysnívaného raja..